بازاریابی ترویجی

آیا بازاریابی ترویجی ارزش سرمایه گذاری دارد

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

بازاریابی اغلب توسط کسب‌وکارهای کوچک یا جدید به‌عنوان یک عمل کم‌ارزش تلقی می‌شود، با بودجه محدود و اولویت‌های بالاتر، خرج کردن پول برای بازاریابی می‌تواند اتلاف هزینه و وقت به نظر برسد.

اما شرکت‌های موفق و نام‌های معروفی مانند کوکاکولا، هنوز میلیون‌ها پوند در سال در بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنند و از بازده سرمایه‌گذاری هنگفتی که سالانه به ارمغان می‌آورند، سود می‌برند.

اما یک سوال مهم

آیا بازاریابی ترویجی ارزش سرمایه گذاری دارد؟

در مجموعه ما، تولید عمده کیف و تولید عمده کوله، مناسب برای برندینگ و تبلیغات با قیمت مناسب برای برند شما طراحی و تولید می‌شود.

در بخش تولیدی هدایای تبلیغاتی، هدایای مناسبی برای برند، سازمان و شرکت شما وجود دارد. کافی است با ما تماس بگیرید.

بازاریابی ترویجی

 

چرا هر کسب‌وکاری بخشی از بودجه خود را به یک اندازه بازاریابی نمی‌کند؟

هیچ دلیل اولیه‌ای وجود ندارد. یکی از عوامل این است که بازاریابی اغلب به‌عنوان یک درمان و نه یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود.

به‌جای اجرای بازاریابی به‌عنوان یک استراتژی برای رشد و نگهداری، کسب‌وکارها به سمت بازاریابی به‌عنوان تلاشی برای درمان فروش ضعیف روی می‌آورند، به‌جای اینکه فعالانه عمل کنند.

به طور مشابه، هنگامی که کسب‌وکارها موفق می‌شوند، به نظر می‌رسد بازاریابی درخشش خود را از دست می‌دهد، اما درنظرگرفتن بازاریابی به‌عنوان یک فرایند خطی یا محدود، اشتباه است.

به‌جای جداکردن بازاریابی و کسب‌وکار شما، بازاریابی موفق و سالم باید در هر جنبه‌ای از کسب‌وکار ادغام و در نظر گرفته شود.

بازاریابی اساساً کسب‌وکاری است که محصول نهایی آن دیده می‌شود، چیزی است که مشتری می‌بیند، و به‌این‌ترتیب، برای بهینه‌سازی درآمد و قراردادن درست کسب‌وکار شما در بازار بزرگ‌تر بسیار مهم است.

هنگامی که به بازاریابی کسب‌وکار خود فکر می‌کنید، یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال مشکل‌سازترین معضلات، انتخاب نحوه بازاریابی آن است.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

با ظهور دیجیتال مارکتینگ، راه‌های موجود در بازار افزایش یافتند و انتخابی ساده ولی در حین حال بسیار پیچیده‌تر شده‌اند.

موضوع اصلی این است که درحالی‌که دسترسی به دیجیتال مارکتینگ راه‌حل‌های زیادی را برای هر کسب‌وکار کوچکی ارائه می‌کند باید به این نکته توجه کنید که چه نوع بازاریابی بهترین بازده را به شما می‌دهد؟

در عصر دیجیتال مارکتینگ، تکنیک‌های بازاریابی سنتی مانند کیف‌ها و کالاهای تبلیغاتی ممکن است قدیمی و یا حتی منسوخ به نظر برسند، اما با داشتن بازاری که ارزش تخمینی ۷۱۵ میلیون پوند دارد، کالاهای تبلیغاتی هنوز هم در صنعت بازاریابی بسیار خطرناک هستند.

با بررسی‌هایی که نشان می‌دهد گنجاندن کالاهای تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی شما بازده سرمایه‌گذاری (ROI) برابر یا بالاتری را نسبت به بیشتر انواع تبلیغات ارائه می‌دهد، این راهی است که ارزش بررسی و سرمایه‌گذاری را دارد.

وقتی به کالاهای تبلیغاتی فکر می‌کنیم، بیشتر ما به آن ۵۰۰۰ خودکاری فکر می‌کنیم که در اطراف خانه‌هایمان قرار دارند و به‌نوعی جمع کرده‌ایم. درحالی‌که این به‌خودی‌خود نوع خاصی از اثربخشی را ثابت می‌کند، در کل، کالاهای تبلیغاتی بسیار هوشمندتر و فراگیرتر هستند.

کالاهای تبلیغاتی، به عبارت دقیق‌تر، هر کالا، محصول یا هدیه‌ای است که به طور خاص برند شده و برای تبلیغ یک شرکت اهدا می‌شود.

این نوع بازاریابی بر روی دیده‌شدن کار می‌کند، درحالی‌که تمرکز کمتری بر فروش مستقیم دارد. بازاریابی تبلیغاتی برای اثبات سودمند بودن یک برند وجود دارد، و به نحوی به زندگی شما کمک می‌کند، درحالی‌که به طور نامحسوس حضور شرکت را به شما یادآوری می‌کند.

بازاریابی تبلیغاتی عالی راهی برای پیوند با نام تجاری یا محصول/خدمات خاص شرکت در استفاده از آن پیدا می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، به نظر نمی‌رسد که شرکت‌های یکپارچه بازار مانند استارباکس و کوکاکولا کالایی ارائه دهند، مطمئناً هر بار که یک محصولی از آن‌ها را سفارش می‌دهید، یک کیف تبلیغاتی دریافت نمی‌کنید، در عوض، هر نوشیدنی که سفارش می‌دهید روی لیوان نام برند وجود دارد.

و این یعنی دیده‌شدن، و ارتباط نام تجاری با مشتری

محاسبه بازده سرمایه‌گذاری (ROI) کالاهای تبلیغاتی در بازاریابی ترویجی

RIO

اگرچه اکثر کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را می‌توان در ابزارهای آنلاین محاسبه کرد، ردیابی کارایی و اندازه‌گیری نرخ تبدیل تکنیک‌های بازاریابی سنتی می‌تواند کمی مبهم‌تر باشد.

در واقع، هیچ راه مطمئنی برای محاسبه و ردیابی بازگشت سرمایه شما وجود ندارد، زیرا به‌محض اینکه بازاریابی تبلیغاتی خود را در جهان منتشر کردید، راه‌های زیادی وجود ندارد که بتوانید ارتباط کافی با آن را حفظ کنید تا میزان دسترسی آن را محاسبه کنید.

مخاطبان بالقوه شما بسیار گسترده هستند، بدون هیچ نقطه قابل‌اندازه‌گیری کلیدی برای ثبت برداشت‌ها، تعیین دقیق مسیرهای مصرف‌کننده از کالای تبلیغاتی شما تا نقطه فروش دشوار خواهد بود.

بااین‌حال، اگرچه فاقد دقت داده‌های عددی است، اما ابزارهای «جانشین» برای اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری (ROI) کالاهای تبلیغاتی وجود دارد.

به‌جای تمرکز بر سود، بفهمید که چه مقدار از سرمایه‌گذاری اولیه ممکن است پس‌انداز کنید. مقایسه هزینه واحد سرمایه‌گذاری در بازاریابی تبلیغاتی با سایر راه‌های رسانه‌ای که ممکن است برای ارتقای آگاهی از برند هستند را استفاده کنید.

به طور مشابه، همیشه می‌توانید تبدیل فروش را قبل و بعد از یک کمپین بازاریابی تبلیغاتی محاسبه کنید، تغییرات اعداد را محاسبه کنید، یا شاید از یک شماره‌تلفن ثانویه و منحصربه‌فرد استفاده کنید که مصرف‌کنندگان می‌توانند برای تماس با شرکت استفاده کنند.

بااین‌حال، این یک روش بسیار ضعیف برای سنجش موفقیت است. یکی از مزایای کالاهای تبلیغاتی طول عمر و تأثیرگذاری مکرر آن است که محاسبه را بسیار دشوار می‌کند.

کالاهای تبلیغاتی در جنبه‌های ناملموس‌تر برندسازی و رفتار مصرف‌کننده برتری می‌یابند، بنابراین یکی از راه‌های اصلی برای سنجش موفقیت آن، نزدیک‌شدن به خود مشتری است.

به‌این‌ترتیب، بسیاری از داده‌هایی که در مورد مزایای کالاهای تبلیغاتی گردآوری کرده‌ایم، از نظرسنجی‌های بزرگ است، مانند نظرسنجی BPMA که در مورد دریافت اقلام تبلیغاتی در افراد غربالگری شده است.

مزایای کالاهای تبلیغاتی در بازاریابی ترویجی

RIO چیست

بر اساس داده‌های نظرسنجی BPMA 2011 در مورد قدرت کالاهای تبلیغاتی در بریتانیا، و مطالعه برداشت‌های تخصصی تبلیغات جهانی ASI در سال ۲۰۱۶، مزایای مشهود استفاده از کالاهای تبلیغاتی در زیر آمده است.

شناسایی و آگاهی بلندمدت برند ایجاد می‌کند

کالاهای تبلیغاتی از طریق قابل‌مشاهده بودن، راهی عالی برای افزایش شناخت و آگاهی از برند است، نه‌تنها با شخصی که مستقیماً آن را دریافت کرده است، بلکه با هر استفاده از آن در اطراف مجموعه جدیدی از افراد نیز قابل‌مشاهده است.

بیش از ۶۶٪ از شرکت‌کنندگان ادعا کردند که می‌توانند نام تجاری را در محصول تبلیغاتی دریافت شده در ۱۲ ماه گذشته به‌خاطر بیاورند، و اکثر شرکت‌کنندگان (۸۷٪) یک کالای تبلیغاتی را برای مدت طولانی‌تر از یک سال نگه داشتند و تأثیر آن را بسیار طولانی‌تر از سایر راه‌های بازاریابی حفظ کردند.

هنگامی که از اقلامی مانند کیف‌های تبلیغاتی مارک‌دار استفاده می‌شود، این آگاهی از برند شما حتی بیشتر هم می‌شود. به‌خصوص زمانی که یک کیف مد روز یا بسیار شیک است، لوگوی برند بسیار بیشتر به‌خاطر می‌ماند و حتی به‌عنوان یک کالای لوکس به‌خودی‌خود نشان داده می‌شود.

این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از افراد، وابسته به کالا، کالاهای تبلیغاتی را دوباره هدیه می‌دهند؛ بنابراین، قبل از اینکه متوجه شوید، یک‌تکه کالا، تأثیرات بی‌نهایتی را ایجاد کرده و برند شما را به مشتریان بالقوه معرفی کرده است.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تغییر رفتار خرید مصرف‌کننده (به نفع شما)

یکی از آمارهای خیره‌کننده‌تر در مورد محصولات تبلیغاتی مارک‌دار کشف شده این است که چگونه می‌توانند عادات خریدار را تغییر دهند.

هنگامی که یک هدیه رایگان به مشتریان ارائه می‌شد، بسیاری از مصرف‌کنندگان مایل بودند مارک خود را برای دریافت آن تغییر دهند، و زمانی که یک هدیه رایگان به‌عنوان بخشی از یک درایو تبلیغاتی به آنها داده می‌شد، مشتریان بیشتری احتمالاً برند را به‌خاطر می‌آورند و از آن خرید می‌کردند.

علاوه بر این، ارائه هدایای رایگان به مشتریان، چه از طریق رقابت یا خرید پاداش، وفاداری به برند را تقویت می‌کند.

بهتر است نام تجاری خود را با مخاطبان خود پیوند دهید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که کالاهای تبلیغاتی انجام می‌دهند این است که مشتریان شما ارتباط نزدیکی با کسب‌وکار شما ایجاد کنند. با ارائه چیزی ملموس برای نگه‌داشتن و لمس کردن آن‌ها، ارتباط مستقیمی برقرار می‌کنید که هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند.

به همین ترتیب، با انتخاب هوشمندانه محصول تبلیغاتی خود، طراحی محصولی که با کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات فعلی شما مرتبط و تقویت می‌شود، می‌تواند کمپین‌های انتزاعی شما را در یک شیء دنیای واقعی مرتبط کند و برند و پیام شما را با منافع کاربر مرتبط کند.

چگونه می‌توانید کالاهای تبلیغاتی را در یک استراتژی بازاریابی بگنجانید؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید کالاهای تبلیغاتی را در یک استراتژی بازاریابی ترکیب کنید، اما سه قانون اصلی برای هر بازاریابی تبلیغاتی وجود دارد.

  • آن را مفید کنید
  • آن را هوشمند کنید
  • آن را مرتبط کنید

همان‌طور که در بالا بیان کردم، کالاهای تبلیغاتی باید برای گسترش و تقویت تصویر و ایده‌آل‌های برند شما استفاده شوند و ثابت کنند که چگونه برای زندگی مشتریان خود سود می‌برید.

به‌عنوان‌مثال، اگر صاحب یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، یک کیف آرایش مارک‌دار را در نظر بگیرید.

در طول مقاله، من کلمه “هدایا” را زیاد گفته‌ایم، در درجه اول به این دلیل که هدیه دادن اقلام تبلیغاتی یکی از مؤثرترین روش‌های توزیع است.

چه از بازاریابی تبلیغاتی در فروشگاه استفاده کنید، چه با خریدهای خاص هدایایی بدهید یا از طریق میزبانی رقابت، آن را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید، ارائه کالاهای تبلیغاتی باعث جلب رضایت مشتریان شما می‌شود.

به طور مشابه، اگر محصول جدیدی را به بازار عرضه می‌کنید، احتمالاً در حال برنامه‌ریزی یک رویداد معرفی محصول هستید.

داشتن نوعی هدایای تبلیغاتی که دعوت‌کنندگان بادقت انتخاب شده شما می‌توانند آن را با خود ببرند و در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند، شما را یک برند عظیم می‌کند.

اگر برند بزرگی مانند دیزنی هستید، کالاهای تبلیغاتی را می‌توان در جریان درآمد برند شما گنجاند، یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که به‌ویژه شرکت‌های پوشاک ورزشی مانند آدیداس و نایک انجام داده‌اند، تبدیل لباس‌های خود به کالاهای تبلیغاتی است.

مطمئن باشید که نه‌تنها سود مستقیم دارند، بلکه به طور غیرمستقیم آگاهی از برند خود را افزایش داده و ترافیک را به فروشگاه‌های خود هدایت می‌کنند و مشتریان را به بیلبوردهای تبلیغاتی تبدیل می‌کنند.

در نهایت، نحوه استفاده شما از کالاهای تبلیغاتی در ارتباط با استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات به برند شما بستگی دارد. اما اگر یک مورد قطعی وجود داشته باشد، این است که بازاریابی تبلیغاتی قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

به نظرم حالا جواب این سؤال که آیا بازاریابی ترویجی ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر را فهمیده‌اید. اما اگر هنوز نمیدانید چه کار باید انجام دهید با مشاوران ما تماس بگیرید.

تولیدی کیف ملی با بیش از ۱۰ سال سابقه در طراحی و تولید، توانسته است در بخش تولید سفارشی کیف، انواع کیف و کوله پشتی برای شرکت ها و برندهای مختلف تولید کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link