بازاریابی رویدادها

آینده بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

برای جلب علاقه مشتریان، بسیاری از بازاریابان به روش‌های بازاریابی سنتی مانند رویدادهای زنده و نمایشگاه‌های تجاری فیزیکی روی می‌آورند.

اکثریت افراد فکر می‌کنند که رویدادهای زنده در واقع برای بازاریابی آنها بسیار مهم است.

ایونت مارکتینگ چیست

درحالی‌که درست است که فناوری تا حدودی در خستگی بازاریابی مشتریان مقصر است، اما نقشی حیاتی در آینده بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ ایفا می‌کند و کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا ارتباطات ارزشمند و معنی‌داری با مشتریان ایجاد کنند.

تولیدی کیف ملی، برای آینده بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ برند شما، اقدام به طراحی و تولید کیف سفارشی میکند. کافی است با ما تماس بگیرید.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

روندها و پیش‌بینی‌ها در آینده بازاریابی رویدادها

افراد عادی به‌قدری از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند که اعلان‌ها بی‌وقفه، روی گوشی موبایل ظاهر می‌شود. بسیاری از کاربران عدم نمایش اعلان‌ها را انتخاب می‌کنند.

اما نوتیفیکیشن‌ها هنوز هم ابزار بازاریابی قدرتمندی هستند، وقتی که به طور عاقلانه استفاده میشوند.

این فناوری به‌ویژه برای بازاریابان مفید است. نمایشگاه‌های تجاری با توزیع نمونه‌های محصول توسط بازاریابان به هر مشتری آغاز می‌شود.

اعلان‌ها، مشابه بروشورها، اطلاعات را به مشتریان می‌رسانند. اما برخلاف کاغذهایی که در نهایت گردوغبار را روی برخی از میزها جمع‌آوری می‌کنند، اعلان‌ها را می‌توان، برای مرتبط بودن افراد با هم استفاده کرد.

اعلان‌ها می‌توانند، بازاریابان را به شرکت‌کنندگان نزدیک‌تر کنند و بر اساس علاقه شرکت‌کنندگان رویداد را ترتیب دهند.

به‌عنوان‌مثال، غذاهایی مانند بیکن‌، می‌تواند علاقه‌مندان به تناسب‌اندام را در مورد کنفرانس‌های سلامت یا نمایشگاه‌های ارگانیک که در مجاورت آنها برگزار می‌شود، آگاه کنند.

این فناوری در حال حاضر برای برخی از مکان‌ها در حال پیشرفت است. در ایالات متحده، از iBeaconهای اپل برای ارسال دعوت از شهروندان به رویدادهای اطراف استفاده می‌کند.

دسترسی و حضور فراتر از مکان‌های فیزیکی خواهد بود

بازاریابی

شرکت اپل میلیون‌ها چشم دیجیتال را جهت استفاده از این فناوری به خود جلب می‌کند. گوگل در ماه مه گذشته برای اولین‌بار رویداد Google Marketing Live خود را استریم کرد.

در آینده نزدیک، به لطف انبوهی از پلتفرم‌های استریم و اتصال ۵G، حتی نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری کوچک یا متوسط نیز می‌توانند به مشتریان از راه دور دسترسی پیدا کنند.

صفحه‌نمایش هیچ مانعی برای تعامل نخواهد بود. کسب‌وکارها می‌توانند پنل‌های پرسش‌وپاسخ برگزار کنند و سؤالات مخاطبان زنده را جواب دهند.

فناوری واقعیت مجازی می‌تواند به افراد در خانه و آنهایی که در محل برگزاری هستند اجازه دهد تجربیات مشابهی از محصول داشته باشند.

در بازاریابی رویدادها برندها می‌توانند شخصی‌سازی شوند

رویدادها به تجربیات سفارشی تبدیل خواهند شد. انبوهی از داده‌های کاربر موجود به بازاریابان رویداد و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا رویدادها را بر اساس نیازها سفارشی کنند.

از نوع قهوه یک فرد، تا موضوعاتی که می‌خواهند درباره آن بشنوند.

برنامه‌های زمان‌بندی می‌توانند به طور خودکار کاربران را برای گفتگوهایی که می‌خواهند در آن شرکت کنند ثبت‌نام کنند.

یک نقشه دیجیتال و تعاملی می‌تواند افراد را بر اساس علایق از پیش انتخاب شده به غرفه‌ها هدایت کند.

شرکت‌کنندگان وقت خود را برای بررسی هر غرفه هدر نمی‌دهند و بازاریابان می‌توانند با تمرکز بر افرادی که تمایل بیشتری به تبدیل‌شدن دارند، درآمد را افزایش دهند.

رشد نمونه‌های هدفمندتر محصول در بازاریابی رویدادها

هدف از بازاریابی محتوا

اولین نمونه ثبت‌شده بازاریابی رویداد، کمپین محصول کوکاکولا در سال ۱۸۸۶ بود. تد رایان، مدیر کوکاکولا، می‌گوید: معتقدیم که ما مفهوم کوپن را اختراع کرده‌ایم.

این شرکت صدها کوپن رایگان ارسال کرد تا مردم را تشویق کند که به نزدیک‌ترین فروشگاه نوشابه خود رفته و نوشیدنی را امتحان کنند. در آن زمان، کوکاکولا بین ۸۶ طعم دیگر رقابت می‌کرد.

تنها چهار سال بعد، کوکاکولا در سراسر کشور در دسترس بود.

در بازار جهانی امروز چالش‌ها بسیار متفاوت است. هدف قراردادن افراد مناسب با نمونه‌های محصول مناسب، از طریق راه‌های مناسب، یک چالش بزرگ است.

پیشرفت‌ها در زمینه‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی و فناوری VR/AR کیفیت نمونه‌ها را بهبود می‌بخشد، درحالی‌که چاپگرهای سه‌بعدی درعین‌حال قدرتمند می‌توانند محصولات شخصی‌سازی شده را در عرض چند ثانیه طراحی، ایجاد و چاپ کنند.

روزهای تحویل بیش از حد طولانی از سوی تأمین‌کنندگان و طرح‌های کسل‌کننده گذشته است.

مکان‌های بسیار فراگیر در بازاریابی رویدادها

مکان‌های رویداد آینده واقعاً خطوط بین فیزیکی و دیجیتال را مخدوش می‌کنند. مشتریان وارد مکان‌هایی می‌شوند که توسط راه‌اندازان هولوگرافیک و مجهز به هوش مصنوعی راه‌اندازی شده‌اند.

به لطف فناوری AR، خرده‌فروشان مد و لوازم‌آرایش می‌توانند به هزاران شرکت‌کننده اجازه دهند محصولات را بدون استفاده از تسترها امتحان کنند.

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بازی‌های ویدئویی در حال حاضر در آینده زندگی می‌کنند. بلیزارد، یکی از غول‌های صنعت بازی، رویدادهایی برگزار می‌کند که نوید فناوری AR/VR را به هر صنعت نشان می‌دهد.

آخرین کمپین توسعه‌دهنده «skins» بود که لباس‌های دیجیتالی که بازیکنان با پول نقد واقعی خریداری می‌کنند، از فناوری AR برای زنده کردن شخصیت‌های بازی استفاده کرد که سپس در کنار خوانندگان انسانی در مقابل هزاران مخاطب زنده به رقصیدن پرداختند.

ویدئوی رسمی یوتیوب این اجرا بیش از ۲۳ میلیون بار تماشا شده است.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

چالش‌ها در بازاریابی رویدادها

موانع معدودی اما مهم هنوز بین صنعت بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ چه امروزه و چه در آینده آن وجود دارد. بیشتر آنها به فناوری مرتبط هستند.

جای تعجب نیست، زیرا برگزارکنندگان برای انجام یکپارچه رویدادهای فردا به‌شدت به فناوری تکیه خواهند کرد.

در زیر برخی از چالش‌هایی که صنعت پیش از ورود به عصر بعدی بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ با آن مواجه است، آورده شده است:

مشکلات پهنای باند

کسب‌وکارها برای پشتیبانی از رویدادهای مبتنی بر فناوری به پهنای باند قابل‌توجهی نیاز دارند. ویدئوهای ۴K اطلاعاتی را که از فیلم‌های HD می‌بینید چهار برابر می‌کنند.

در حال حاضر، هیچ راه مطمئنی برای فشرده‌سازی و ارائه این حجم از داده‌ها بدون مواجهه با مشکلات تأخیر قابل‌توجهی وجود ندارد که بر تجربه مشتری تأثیر می‌گذارد.

نمایش‌های واقعیت مجازی باید از طریق اتصال به اینترنت پرسرعت تأمین شوند. هم از طرف غرفه‌داران و هم شرکت‌کنندگان، اگر از راه دور تماشا می‌کنند.

یک ویدئوی ساده ۷۲۰p VR برای اجرای مطمئن به حداقل ۵۰ مگابیت در ثانیه نیاز دارد. هرچه کمتر باشد و تأخیر ناشی از آن ممکن است باعث خستگی مشتری و حتی بیماری و حالت تهوع می‌شود.

حریم خصوصی داده‌ها

حریم خصوصی داده‌ها

رویدادهای امروزی دارای اطلاعات شخصی قابل‌توجهی هستند؛ مانند جزئیات تماس، ایمیل‌ها، شماره کارت‌های اعتباری.

رویدادهای آینده که داده‌های حساس‌تری مانند ترجیحات و علایق را جمع‌آوری می‌کنند، تنها به گنجینه وسوسه‌انگیز مجرمان سایبری می‌افزایند.

کسب‌وکارها و برنامه‌ریزان رویداد باید اطمینان حاصل کنند که همه نرم‌افزارها و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند، ایمن هستند. این کار حتی برای سازمان‌دهندگان باتجربه سخت است.

یکی از شرکت‌کنندگان در یک نمایشگاه بزرگ امنیت اطلاعات در لندن توانست اطلاعات تماس ثبت‌نام‌کنندگان را از یکی از برنامه‌هایی که برگزارکنندگان رویداد به غرفه‌داران داده بودند، هک کرده و بدزدد.

متریک و برنامه‌ریزی بازاریابی رویدادها

برنامه ریزی

بازاریابان، به‌ویژه آنهایی که در برنامه‌ریزی رویداد تازه‌کار هستند، ممکن است در ردیابی نرخ بازگشت سرمایه، فراتر از معاملات بسته و فروش مشکل داشته باشند.

اندازه‌گیری تعامل بسیار دشوار است، به‌خصوص اگر تبدیل‌ها به روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از رویداد اتفاق بیفتد.

بازاریابان باید یک معیار مناسب برای جلوگیری از برنامه‌های بودجه‌ریزی بیش از حد یا کمتر از حد پیدا کنند.

رویدادهای آینده چشمگیر خواهند بود و به شاهکارهای برجسته‌تری از آینده‌نگری نیاز دارند. خوشبختانه، فناوری، همچنین وعده می‌دهد که برنامه‌ریزی را در آینده کارآمدتر کند.

به‌عنوان‌مثال، برنامه‌ریزان می‌توانند از VR برای نمایش چندین مکان بدون ترک دفتر خود استفاده کنند.

آینده بازاریابی رویدادها یا ایونت مارکتینگ آینده شخصی‌تر، اما کمتر اختصاصی خواهد بود. فناوری به رویدادها اجازه می‌دهد تا دسترسی خود را به خارج از مکان‌ها گسترش دهند. هم از مشتریان نزدیک و هم از دیگر جهان بهره می‌برند.

در مجموعه تولیدی کیف ما، در زمینه تولید کیف سفارشی برای رویدادهای بازاریابی اقدام به طراحی و تولید کیف برای برند شما کرده است.

کافی است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما، شما را راهنمایی کنند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link