تاثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

تاثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان: ۵ تاثیر

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

تمام تلاش من تا انتهای این نوشتار گفتگو پیرامون تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان است. موردی که ریشه بسیاری از مشکلات، بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اسکلتی است. پس با من همراه باشید تا این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم.

در واقع؛ بخشی از موارد که در این مقاله ذکر شده است؛ باید در تولیدی کیف مدرسه رعایت شود و البته بخشی دیگر توسط شما به عنوان خریدار باید مورد بررسی قرار گیرد.

در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است، ۴۳ درصد از دردهای گردن و شانه در افراد ناشی از وضعیت نامناسب بدن در حین حرکت است. این به این معناست که با حل چنین مشکلی می‌توان تقریبا نیمی از دردها را التیام بخشید. من در ادامه به مورد مهمی اشاره کرده‌ام.

منبع مقاله: https://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/971328

لیست تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

  1. احساس درد
  2. تغییر شکل غیرطبیعی ستون فقرات
  3. تاثیر بر رشد قد
  4. فعال شدن یا تشدید شدن ناهنجاری‌های پنهان
  5. عوارض روحی و روانی

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان #۱: احساس درد

از شایع‌ترین پیامدهای حمل کیف و کوله پشتی سنگین برای کودکان احساس درد است. درد به خودی خود خوشایند نیست اما در این مورد قضیه کمی فرق می‌کند. درد اولین پاسخ بدن به محرک‌های خارجی است. بنابراین می‌تواند شبیه به یک هشدار عمل کند و شما را مطلع نماید.

احساس درد از تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

از تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان می‌توان به فشار زیاد بر روی عضلات پشت، گردن و شانه‌ها اشاره کرد. به این ترتیب و به راحتی زنجیره‌ای از مشکلات برای کودکان اتفاق می‌افتد. وزن زیاد می‌تواند منجر به گرفتگی یا حتی کشیدگی عضلات شود.

چنانچه به این درد گذرا رسیدگی نشود، تبعات سنگینی را برای کودک به همراه دارد. از جمله این موارد می‌توان به شوک‌های ناگهان به دیسک‌های کمر و گردن اشاره کرد. این رخداد شاید در سنین پایین مشکلی را به وجود نیاورد اما در آینده زمینه‌ساز بیماری‌های زیادی خواهد شد.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان #۲: تغییر شکل غیرطبیعی ستون فقرات

وقتی کودک کیف یا کوله سنگین را حمل می‌کند، نیروی وزن او را به عقب می‌کشد. برای جبران این وضعیت ناخودآگاه کمر خود را خم کرده یا خود را از ناحیه لگن به جلو می‌کشد. این امر موجب فشرده شدن غیرطبیعی و بیش از حد ستون فقرات می‌شود.

تغییر شکل ستون فقرات از تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

کایفوزیس یا گوژ پشتی یکی از تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان است. این ناهنجاری موجب افزایش غیرطبیعی قوس در ناحیه سینه‌ای و یا گردنی می‌شود. تمرینات اصلاحی یا عمل‌ جراحی پیشنهاد پزشکان برای رفع این بیماری است.

اسکولیوز یا کژ پشتی یکی دیگر از نقص‌های اسکلتی، میراث شوم سنگینی کیف و کوله مدرسه برای کودکان است. در این ناهنجاری انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات مشاهده می‌شود. از پیامدهای این عارضه می‌توان به دردهای مزمن و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان #۳: تاثیر بر رشد قد

برخی از افراد شاید نادانسته ارتباط حمل کیف و کوله پشتی سنگین و تاثیر آن بر رشد قد کودکان را بی‌معنا می‌دانند. این در صورتی است که تحقیقات زیادی نشان می‌دهد این دو موضوع چندان بی‌ربط هم به نظر نمی‌رسند.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر رشد قد کودکان

فشار زیاد و نامتوازن بر روی مفاصل و بافت‌های نرم بدن می‌تواند توانایی رشد طبیعی استخوان‌ها را تحت تاثیر قرار داده و اختلالات جانبی را به همراه بیاورد. تحقیقات اثبات کرده‌اند که با اعمال محدودیت در وزن کیف و بار همراه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وزن کیف یا کوله بایستی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن کودک باشد. آمارها نشان می‌دهند بروز ناهنجاری‌های اشاره شده در دختران نسبت به پسران بیشتر است. دختران اغلب وزن کمتری دارند اما وزن کیف یا کوله‌ آن‌ها مشابه با پسران است. بنابراین محدوده مجاز را رد می‌کنند.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان #۴: فعال شدن یا تشدید شدن ناهنجاری‌های پنهان

نقص‌های اسکلتی پنهان ناهنجاری‌هایی هستند که در ساختار اسکلتی بدن وجود دارند اما از طریق آزمایش‌ها و تکنیک‌های تصویربرداری قابل مشاهده نیستند. ناهنجاری اسپوندی‌لولیز از جمله این موارد است که شرح آن خارج از حوصله بحث ماست.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان و ناهنجاری‌های اسکلتی

آنچه که مسلم است این نقص‌ها در طول زمان و به صورت تدریجی خود را نشان می‌دهند. عوامل مختلفی نظیر بار و فشار بیش از حد، تنش‌ها و نادرستی وضعیت بدن در حین حرکت می‌تواند به تشکیل و تشدید نقص‌های اسکلتی پنهان دامن بزند.

عدم توازن وزن کیف و کوله بر روی بدن و وزن بیش از حد آن می‌تواند به عنوان حلقه‌ای از یک زنجیره رویدادهای ناخوشایند عمل کند. به این صورت دردهای خاموش و خفته بیدار می‌شوند و مشکلاتی نظیر کاهش عملکرد فیزیکی، درد و گرفتگی عضلات را به وجود می‌آورند.

تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان #۵: عوارض روحی و روانی

آمارها بیانگر این است که از هر ۵ کودک ۱ نفر از آن‌ها به دلیل حمل کیف و کوله سنگین، با درد شانه و گردن دست و پنجه نرم می‌کند. شاید نیازی به توضیح اضافه نباشد که با شروع درد، کودک از شرکت در اجتماع، حضور در مدرسه و جمع دوستان بازمانده و سرخورده می‌شود.

عوارض روحی و روانی ناشی از تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

با کمی دقت نظر می‌توان به این مسئله پی برد که جابجایی یک کیف یا کوله پشتی سنگین به خودی خود می‌تواند ناراحتی و استرس را برای یک کودک به همراه داشته باشد و تمام قدرت و توان او را برای دیگر فعالیت‌ها از او بگیرد.

اگر به چنین وضعیتی رسیدگی نشود، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. ناهنجاری‌ها و نقص‌هایی که پیش از این به آن اشاره شد، می‌تواند کودک شما را برای مدت‌ها خانه‌نشنین کند. محرومیت از حضور در جامعه می‌تواند اتفاقات تلخ‌تری را رقم بزند که حل آ‌ن‌ها جبران‌ناپذیر باشد.

نکات پایانی در مورد تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان

دیدید که حمل و جابجایی کیف و کوله سنگین چه تبعاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد و یک تولیدی کوله پشتی باید چه مواردی را رعایت کند. پویش‌های اجتماعی در سال‌های اخیر در خصوص تأثیرات منفی سنگینی کیف و کوله مدرسه بر کودکان هشدارها و دستورالعمل‌هایی را ارائه داده‌اند اما به نظر کافی نبوده است.

تغییر اساسی زمانی ایجاد خواهد شد، که اصلاح را از خانه و از فرزندان خود آغاز کنیم. شاید به نظر کار سختی باشد اما بهتر است بدانید با اقدامات کوچک اما مهم می‌توانید از بسیاری از این مسائل پیشگیری کنید.

همانطور که پیشتر اشاره شد، انتخاب کیف و کوله پشتی مدرسه مناسب، با بندهای متنوع و قابل تنظیم می‌تواند به سهولت در جابجایی کیف و کوله به فرزندانمان کمک کند. شما می‌توانید برای خرید عمده کیف مدرسه از مجموعه کیف‌ملی استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link