چاپ و حک لوگو و آرم روی کیف

روش‌های چاپ لوگو بر روی کیف سفارشی که هر کارپردازی باید بداند

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

با توجه به تماس‌های متعددی که از سوی مشتریان عزیز داشتیم، برآن شدیم تا مطلبی مفید و کاربردی البته مختصر پیرامون روش‌های چاپ لوگو یا آرم بر روی کیف سفارشی بنویسیم.

می‌خواهیم شناخت و اطلاعات شما عزیزان در مورد حک لوگو روی کیف سفارشی تکمیل شود تا هنگام درخواست تولید سفارشی کیف به موضوع مسلط باشید.

در ابتدا و قبل از شروع مطلب، نکته مهمی را خدمتتان متذکر می‌شویم:

راهنمایی دوستانه

ما به عنوان مشاور در امر تولید کیف به مشتریانی که سفارش تولید کیف همراه با چاپ لوگو یا آرم خاص مورد نظرشان بر روی آن را دارند موکدا توصیه می‌کنیم از چاپ بر روی محیط بیرونی کیف خودداری کنند، تا شخصی که کیف را هدیه می‌گیرد بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

پس اگر می‌خواهید اثر و ردپایی از خود بر روی کیف سفارشی‌تان بگذارید، بهتر است چاپ را در قسمت داخلی کیف انجام دهید، تا شخص هدیه گیرنده حتما از کیف استفاده کند، فقط خودش بداند که کیف را از کدام موسسه، ارگان یا شرکت هدیه گرفته است و با اشتیاق هدیه خود را در دست گیرد.

حک و چاپ لوگو بر روی کیف یا ساک دستی پلاستیکی در اصل جنبه تبلیغاتی شدیدی دارد و معمولا مختص کیسه های پلاستیکی ضخیم برای حمل خریدهای روزانه در فروشگاه‌ها می‌باشد. مانند لوگو فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند یا رفاه روی پلاستیک‌های دسته‌دار خرید مشتری و یا تصویر بزرگ بستنی بر روی پلاستیک‌های دسته‌دار شرکت‌های فرآورده‌های لبنی و… .

استثناء همیشه هست

مطمئنا درست نیست که شما ارزش کیف سفارشی خود را در حد تبلیغات چاپی جذب مشتری پایین بیاورید مگر در یک مورد خاص.  این مورد خاص مربوط به مواردی است که لوگو مورد نظر شما به صورت کاملا اختصاری در برگیرنده حروفی از نام مجموعه شما باشد و در حالت عادی با یک نگاه قابل خواندن و تشخیص نباشد و به شکل بسیار کوچک در محل مناسبی از کیف چاپ گردد که نه تنها زیبایی کیف را از بین نبرد بلکه شاید به زیبایی ظاهری آن نیز بیافزاید.

پس از این تذکر بسیار مهم، اینک به مبحث چاپ لوگو بر روی کیف سفارشی می‌پردازیم.

ما این مطب را در مورد کیف‌های تولید مجموعه خودمان (تولیدی کیف ملی) توضیح می‌دهیم که شامل کیف لپ‌تاپ، کوله‌پشتی لپ‌تاپ، کیف دوشی، کیف مدرسه یا همان کوله مدرسه، کوله ورزشی، کوله کوهنوردی، ساک ورزشی، کوله مسافرتی و … در دسته محصولات برزنتی و کیف اداری، کیف پول، کیف سامسونت و … در دسته کیف‌های چرم طبیعی و چرم مصنوعی می‌باشد.

کیف دوشی مدل 1812 چاپ دو رنگ ژوپیتر رنگ کیف مشکی نارنجی

حک لوگو روی کیف‌های برزنتی:

در مورد محصولات تولید شده با جنس برزنت، تنها دو روش اصولی برای چاپ لوگو قابل اجراست:

۱- چاپ سیلک

چاپ سیلک توسط شابلون‌های چاپی و رنگ‌های مورد نظر، روی کیف انجام می‌شود. شاید اکنون برای شما این سوال مطرح شود که چه رنگی را می‌توان برای چاپ سیلک انتخاب کرد و یا اصلا مناسب‌ترین رنگ برای چاپ سیلک بر روی کیف برزنتی کدام رنگ است؟

در صورتی‌که لوگو شما تک رنگ باشد، اصطلاحا یک فرم چاپی برای سفارشتان خواهید داشت و می توانید رنگ اصلی لوگو خود را برای این منظور در نظر بگیرید. اما توجه به این نکته ای که اکنون با ذکر مثال برایتان توضیح می‌دهیم بسیار ضروری است و در اصل کلید طلایی رسیدن به چاپ سیلک مطلوب و با‌کیفیت می‌باشد.

فرض کنیم شما یک کوله‌پشتی سورمه‌ای رنگ سفارش داده‌اید، اگر لوگو شما نیز سورمه‌ای باشد، مسلما چاپ با رنگ سورمه‌ای روی برزنت سورمه‌ای خودش را نشان نمی‌دهد و شما از چاپ روی کوله‌پشتی سفارشی‌تان ناراضی خواهید بود. و یا مثلا فرض کنید که رنگ لوگو شما قرمز باشد، در این صورت نیز اگر رنگ قرمز روی برزنت سورمه‌ای چاپ شود، مجددا به خاطر زمینه سورمه‌ای پارچه برزنتی، لوگو شما خوب دیده نمی‌شود و محصول شما به راحتی ایراد‌دار می‌شود.

با توجه به تجربه چندین ساله تولید کیف همراه با حک لوگو، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از دو فرم چاپ استفاده کنید. یعنی لوگو شما یک بار با رنگ سفید به عنوان پس‌زمینه روی برزنت سورمه‌ای چاپ شود و پس از خشک شدن رنگ، مجددا با رنگ قرمز دقیقا روی همان جای چاپ یک‌بار دیگر چاپ انجام شود. با این تفاوت که این‌بار زمینه شما سفید می‌باشد و رنگ لوگو به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

کیف لپ‌تاپ مدل hb98 رنگ طوسی

۲- گلدوزی

روش دیگر چاپ یا حک لوگو روی برزنت، گلدوزی می‌باشد. که شما می‌توانید لوگو خودتان را در هر طرح و رنگی که باشد روی محصولات تولید شده با پارچه برزنتی گلدوزی کنید.

البته گلدوزی و چاپ سیلک نکاتی دارد که در مجالی دیگر در این زمینه برایتان خواهیم گفت.

حک لوگو  روی کیف های چرمی:

همانطور که خدمتتان گفتیم دیگر محصولات تولیدی کیف ملی کیف‌های اداری، کیف چرم طبیعی، کیف چرم مصنوعی، کیف پول و … می‌باشد، یعنی محصولاتی که با چرم طبیعی یا چرم مصنوعی تولید می‌شوند که در مورد این متریال نیز برای چاپ روش‌های مختلفی خواهیم داشت:

۱- لیزر

با توجه به نوع چرم مورد استفاده در تولید کیف سفارشی، لیزر که در واقع حک کردن لوگو به صورت سوزاندن سطح چرم می‌باشد، یکی از راه‌هاست.

۲- چاپ داغی

روش دیگر در حک لوگو مورد نظر شما روی کیف‌های چرمی چاپ داغی است که با انواع کلیشه و ضرب داغی روی سطح چرم انجام می‌گیرد. شما می‌توانید هر جای محصول که مدنظرتان است داغی را انجام دهید که معمولا داغی روی چرم مصنوعی جذاب‌تر و بهتر از چرم طبیعی می‌باشد.

۳- چاپ سیلک

در مورد چاپ سیلک نیز می‌شود با توجه به دانستن نکات ظریفی چاپ سیلک را روی چرم یا پشت آن نیز انجام داد.

سخن پایانی در مورد چاپ لوگو و آرم بر روی کیف سفارشی

در این مقاله به طور مختصر درباره حک لوگو یا آرم مجموعه شما بر روی کیف سفارشی‌تان توضیح دادیم. این توضیحات در حد لازم برای آشنایی شما با این پروسه مطرح شد و برای جلوگیری از خستگی و کسالت شما عزیزان، توضیحات مفصل‌تر و نکات ظریف‌تر را به زمانی دیگر و مقاله‌ای دیگر موکول می‌کنیم تا علاقه‌مندان به این بخش از پروسه تولید کیف، بتوانند مجموعه دانسته‌های خود را با کمک مقاله دوم افزایش دهند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link