کیف سفارشی چگونه در تیاژ بالا ساخته می‌شود؟

کیف سفارشی چگونه ساخته می‌شود؟

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

احتمالا سازمان‌هایی را دیده‌اید که کیف‌هایی با سایزهای غیر معمول و جذاب با لوگو اختصاصی خودشان به پرسنل هدیه می‌دهند.

آیا می‌دانستید این کیف‌ها با توجه به درخواست سفارش دهنده ساخته می‌شوند و اتفاقا قیمت پایین‌تری نیز دارند.

اما کیف سفارشی چگونه ساخته می‌شود؟

بیایید با هم ببینیم.

 

۱. طرح

طراحی کیف

هر پروژه تولید کیف باید یک طراح داشته باشد. طراحی مثل یک بوم نقاشی شامل الهامات و ترجیحات کیف است.

مثلا ما در مجموعه کیف ملی و در بخش تولید کیف سفارشی، می‌توانیم دقیقا طرح درخواستی شما را روی کیف پیاده‌سازی کنیم.

شما می‌توانید اگر طرحی در نظر دارید یک نقاشی از طرح موردنظر بفرستید و اگر چیزی به ذهنتان برای طراحی نیاز داشتید داخل برگه نقاشی بنویسید و بگویید که به دنبال چه چیزی هستید.

ما برای شما طراحی بصیری کرده، و برای شما ارسال می‌کنیم. همچنین پیشنهادهایی برای شما در نظر می‌گیریم. تا به یک طرح نهایی موردنظر و زیبا دست پیدا کنید.

اما قبل از اینکه بخواهید به این نکته توجه کنید که باید از خود سؤالاتی بپرسید مثل:

تعریف کیف برای چیست، هدف آن چیست؟ چه کسی از آن استفاده خواهد کرد؟

این اساس ایده‌ای است که به تعیین بهترین پارچه برای کیف یا بهترین طراحی مناسب با نیاز شما برای کیف سفارشی باید انجام دهید.

۲. اجزاء و پارچه موردنظر کیف را انتخاب کنید

انتخاب پارچه برای تولید سفارشی

بعد از مرحله طراحی می‌رسیم به انتخاب جنس کیف و اجزای کیف موردنظر شما.

  •  باید ابتدا به این نکته توجه کنید کیفی که می‌خواهید باید چگونه به نظر برسد؟ اندازه آن چه مقدار باشد؟ چگونه دوخته شود؟ کیف باید از چه نوع پارچه‌ای باشد؟ تا بتوان آن را برش داد؟ برای اجزای آن از چه نوع پارچه‌های باید استفاده کرد؟ آیا یک یا دو بند وجود دارد؟ و آیا آنها بلند یا کوتاه هستند یا هر دو؟
  • انتخاب پارچه باتوجه‌به هدف کیف و بودجه شما تعیین می‌شود. شما ممکن است پنبه ارگانیک Fairtrade را برای یک کیف انتخاب کنید و می‌توانید از بین طیف وسیعی از وزن‌ها که از ۴ اونس شروع می‌شود تا ۲۴ اونس را انتخاب کنید، اما بودجه شما ممکن است فقط به یک وزن متوسط کمک کند. هرچه پارچه سنگین‌تر و ضخیم‌تر باشد، گران‌تر است.·
  • اجزای مختلف برای اتصالات روی کیف نیز در این مرحله در نظر گرفته شده است. آیا روی‌بندها سگک‌هایی برای بستن کیف وجود دارد؟ پوپرهای فلزی مارک‌دار یا پاپرهای همسان پنتون برای بستن جیب؟ همه این موارد به انتخاب شما بستگی دارد.
    وقتی همه این عناصر در ابتدا انتخاب شدند، می‌توانیم پروژه شما را بر اساس پارچه موردنیاز برای کیف و تعداد واحدهایی که می‌خواهید سفارش دهید به‌اضافه جزئیات، شروع کنیم.

۳. قالب کاغذی

قالب کاغذی برای تولید سفارشی کیف

حالا، شما بعد از اینکه که کیف شما چگونه باید باشد، چقدر باید بزرگ باشد و از چه چیزی ساخته خواهد شد.

پیشنهاد پروژه شما تأیید می‌شود و شما مبلغی را برای راه‌اندازی ساخت کیف سفارشی خودپرداخت کرده‌اید.

حال در تولیدی کیف ملی ما یک قالب کاغذی می‌سازیم و تمام مواردی که قبلاً اشاره کردیم از اندازه‌گیری پانل‌ها و درزهای آن را مشخص می‌کنیم.

موقعیت برای زیپ‌ها و دکمه‌ها اختصاص داده می‌شود و تصویر دقیق‌تری از ظاهر کیف شما در زندگی واقعی در کاغذ ایجاد می‌شود. این قالب یک الگوی کیف یا طرح اولیه برای آنچه در آینده شما می‌بینید، هست.

۴. نمونه‌برداری با دست

پس از پرسیدن سؤالاتی در مرحله اول در مورد اینکه کیف را برای چه چیزی می‌خواهید، چه چیزی باید داشته باشد، وزنی که باید تحمل کند و اندازه‌ای که باید باشد از شما پرسیدیم، اطلاعات کافی برای ساخت کیف سفارشی و یک نمونه از آن را به دست خواهیم آورد.

قبل از شروع به تولید هزاران کیف، ما یک نمونه فیزیکی از کیف می‌سازیم. این عملیات با دست و توسط متخصص ما در تولیدی کیف ملی انجام می‌شود.

متخصصین ما ابتدا به‌اندازه کافی پارچه برای دو نمونه از کیف شما به‌اضافه سایر لوازم موردنیاز برای تهیه نمونه پیش‌تولید کیف شما سفارش داده و برش می‌دهد.

وقتی کیف را درست کردیم، آن را با پیک برای شما ارسال می‌کنیم و یا هر نوع ارسال که شما کیف را ببینید.

نمونه به شما امکان می‌دهد کیسه را به‌صورت فیزیکی ببینید. هنگامی که آن را دریافت کردید، می‌توانید آن را به مشتری خود نشان دهید تا بازخورد آنها را دریافت کنید.

ضروری است که از آن استفاده کنید تا ببینید که آیا محتویات موردنظر شما به‌درستی جا می‌شوند یا خیر، برای مثال گوشی خود را در جیب گوشی قرار دهید، آن را از روی شانه خود آویزان کنید و ببینید که آیا به‌اندازه کافی بلند هستند که روی شانه‌ها بماند یا نه.

حتی می‌توانید کت خود را بپوشید، کیف را امتحان کنید. حالا چرا کت؟ زیرا احتمالاً از کیف در خارج از خانه استفاده می‌کنید، البته بندها قابلیت تنظیم نیز دارند و شما می‌توانید مناسب با بدن خودتنظیم کنید.

توجه به این نکته مهم است که نمونه با دست‌ساخته می‌شود و نه در خط تولید یا ماشین که منجر به سازگاری در مقادیر بیشتر می‌شود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که پارچه یا سخت‌افزار مورداستفاده برای نمونه یکبار خواهد بود. این همان نوع پارچه‌ای هست که انتخاب کردید، همان بند و اجزایی است که انتخاب کردید. اما باید بدانید فقط برای نمونه کافی است.

اما به این نکته توجه کنید که ممکن است نمونه اولیه نسبت به تولید کلی کمی متفاوت باشد. این طبیعی است؛ چون پارچه‌ها و اجزای موردنیاز به‌صورت کلی خریداری می‌شود.

نمونه‌های رنگ

نمونه رنگ برای تولید کیف سفارشی

برای تعیین رنگ هم باید بگم از پنتون رنگی استفاده می‌کنیم. پنتون رنگی واقع مجموعه‌ای از رنگ‌هایی است که شرکت پنتون در جهت کاهش خطاهای احتمالی و سهولت ارائه داده است.

ما در مجموعه کیف ملی از رنگ استوک نمونه‌برداری می‌کنیم و نمونه‌هایی از پارچه رنگ شده را به مرجع پنتون برای شما ارسال می‌کنیم.

شما از بین نمونه‌هایی که ترجیح می‌دهید، رنگی را انتخاب می‌کنید که فکر می‌کنید نزدیک‌ترین رنگ به مرجع پنتون شما است. این انتخاب شما است که چه می‌خواهید.

رنگ‌شدن پارچه می‌تواند ۶-۸ هفته طول بکشد. اگر زمان کمی دارید و زودتر به کیف رنگ شده نیاز دارید، می‌توانیم پارچه و رنگ را چاپ کنیم تا قسمت بیرونی کیف به رنگ دلخواه و داخل کیف سفید شود که ما پیشنهاد نمکینیم.

۵. بازنگری در طراحی

بازنگری در طراحی

این مرحله را اصلاحات پس از ارزیابی نمونه اولیه می‌گویند. گاهی در این مرحله تنظیمات کوچکی برای درست شدن کیف نهایی انجام می‌شود.

ممکن است جیب‌ها در یک کیف بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شوند، ممکن است عمق یک ضامن در کیف خرید افزایش یابد یا محفظه‌های داخلی برای سازماندهی بهتر محتویات اضافه شود.

در موارد نادر، اگر بار اول کیف درست نباشد، دوباره نمونه‌برداری می‌کنیم. اگر به‌عنوان‌مثال ما اشتباه کرده‌ایم، دوباره به‌صورت رایگان نمونه‌برداری می‌کنیم.

اگر می‌خواهید تغییرات بزرگی در ویژگی‌های کیف ایجاد کنید، ممکن است نمونه جدید برای شما هزینه داشته باشد.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

۶. پارچه و اجزا برای سفارش کامل محاسبه می‌شوند

پارچه و اجزا برای سفارش کامل محاسبه می‌شوند

پس از تأیید نمونه، با استفاده از قالب کاغذی به‌عنوان طرح اولیه تهیه می‌شود پارچه تهیه می‌شود. پارچه به طور دقیق محاسبه می‌شود و سایر جزئیات نیز محاسبه می‌شود.

اگر کیف دارای زیپ باشد، طول زیپ مشخص شده و به همین دلیل مقدار زیپ تهیه می‌شود. اگر زیپ با پنتون مطابقت داشته باشد، در این مرحله ساخته می‌شود.

اگر کیسه دارای پاپرهای برجسته باشد، آنها فرایند تولید خود را برای مونتاژ در ساخت نهایی کیسه آغاز می‌کنند.

برچسب‌های بافته شده، نشان‌های لعابی یا زیپ کش‌های شخصی شده برای کیف‌ها نیز در این مرحله، پس از تأیید نمونه توسط شما، ساخته می‌شوند.

پارچه‌ای که در حال رنگرزی است اکنون شروع می‌شود. پارچه خریداری شده و به کارخانه رنگ‌ریزی ارسال می‌شود و به رنگ مورد تأیید شما رنگ می‌شود.

خشک می‌شود، آماده می‌شود و سپس رول می‌شود و برای ما در تولیدی ارسال می‌شود تا در مرحله بعد برش داده شود.

۷. الگو را برش می‌دهیم

انواع چرم طبیعی و تفاوت مرغوبیت جنس چرم‌های طبیعی

هنگامی که پارچه سفارش داده شده را به‌صورت عمده دریافت می‌کنیم، یک الگو برای دستگاه برش ایجاد می‌شود و پارچه برش داده می‌شود و توسط یکی از اعضای تیم نظارت می‌شود. این دقت و سازگاری در همه محصولات ما وجود دارد.

ممکن است این کیف دارای صفحات زیادی باشد، بنابراین هر پانل به‌اندازه‌ای مشخص بریده می‌شود، هرکدام با حاشیه‌های کوچکی برای دوختن به هم وجود دارد.

برای مثال یک کیف به‌اندازه صفحه A4 دارای دو پنل، یک پنل جلو و یک پنل عقب است. یک کیف خرید بزرگ‌تر دارای همان پانل‌های جلو و پشتی است که در یک کیف حمل است، اما همچنین دارای یک روکش و پانل‌های جانبی است که همچنین باید به طور دقیق برش داده شوند، با حاشیه اندازه مناسب برای ایجاد درز در طول ساخت.

۸. چاپ و تزئین بر روی پانل‌های جداگانه

پانل‌های کیف در حال چاپ برای دکوراتور یا طراح داخلی ارسال می‌شود

اکنون پانل‌ها به‌اندازه برش داده می‌شوند و به چاپگر یا دکوراتور ارسال می‌شوند.

دکوراتور مربوطه اثر هنری را در یک فایل EPS بر روی پانل‌ها اجرا می‌کند، و همچنین تصویری برای مرجع که شامل ارجاعات رنگی پینتون است. پانل‌ها مطابق با مشخصات تزئین و چاپ شده و سپس برای ساخت بازگردانده می‌شوند.

۹. برنامه‌ریزی خط تولید

هم زمان با چاپ و تزئین کیف و تأمین لوازم جانبی کیف، برنامه‌ریزی خط تولید نیز انجام خواهد شد. تعداد واحدهای سفارش، مراحل ساخت کیف، مدت‌زمان چاپ به‌اضافه مهلت تحویل در نظر گرفته می‌شود.

تعداد خیاط‌ها برای هر کیف مشخص می‌شود که کدام قسمت‌ها و توسط چند نفر به‌هم‌دوخته می‌شود. چه کسی نشان‌ها را می‌دوزد و زیپ‌ها در کجا دوخته می‌شوند، همه زمانی که کار به مرحله تولید می‌رسد در نظر گرفته می‌شود.

در حین پردازش کار شما، پروژه‌های کیف دیگری به هم و در مراحل مختلف فرایند دوخته می‌شوند، بنابراین مدیر تولید ما هنگام قراردادن کار شما در مرحله تولید، همه این موارد را در نظر خواهد گرفت.

۱۰. مونتاژ اجزای جداگانه

مونتاژ اجزای جداگانه

در حال حاضر، تمام عناصر لوازم جانبی کیف که سفارش داده شده است، رسیده است.

پارچه از کارخانه برگشته است، چاپگر تمام پانل‌های چاپ شده را برگردانده است، گل‌دوزی کامل است، و سخت‌افزار رسیده و در برابر سفارش خرید بررسی شده است.

تمام قطعات به پروژه کیف شما اختصاص‌داده‌شده و در یک محل نگهداری آماده برای توزیع در ایستگاه‌های مونتاژ در کارخانه ذخیره می‌شوند.

۱۱. ساخت‌وساز کامل

ساخت و ساز کامل کیف سفارشی

جمع‌کردن تمام عناصر کیف یک کار تیمی است. از برش پانل‌ها و تزیینات گرفته تا دوخت آن به هم توسط متخصصان انجام می‌شود.

این کار در ایستگاه‌های مونتاژ و توسط تیمی از افراد مجرب که قبلاً همه این کارها را انجام داده‌اند انجام می‌شود.

کیفی وجود ندارد که آنها درست نکرده باشند. هر فرد یک طرح اولیه برای کیف و یک الگو برای دنبال‌کردن کیف شما دارد.

به هر یک از متخصصان، اجزایی که به آنها داده می‌شود باید اطمینان حاصل کنند که بخشی که روی آن کار می‌کنند دقیقاً مشابه نمونه اولیه است.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

۱۲. مرحله اول بررسی کیفیت و برش نخ‌های شل

بررسی نخ های شل

مدیر کنترل کیفیت اولین کیسه‌های ساخته شده از خط تولید را برای بررسی اولیه که فرایند تولید کار می‌کند بررسی می‌کند. سپس مونتاژ شروع می‌شود.

نخ‌های شل در طول فرایند کوتاه می‌شوند و یکی از تیم‌های کیفی پیشرفت را در حین جمع‌آوری سفارش، نظارت می‌کند.

چک‌لیستی برای کار وجود دارد که شامل جهت چاپ، اجزا در محل مناسب، زیپ‌های دوخته شده در جهت صحیح، طول دسته، دقت در دوخت دسته‌های تقویت‌شده، آسترها، جیب‌ها به شکل درست و روی پانل درست و غیره همه این‌ها کارهایی است که انجام می‌شود.

۱۳. کنترل کیفیت

اکنون همه کیف‌ها ساخته شده‌اند، بررسی نهایی کنترل کیفیت آغاز خواهد شد. کیف‌ها کامل هستند و باید شامل تمام عناصر موجود در مشخصات باشند.

مدیر کنترل کیفیت و تیم او نسبتی از سفارش را با چک‌لیست بازرسی خواهند کرد. کیف‌های تصادفی از سفارش نهایی گرفته می‌شوند و بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کیف‌ها مطابق با مشخصات توصیف‌شده هستند یا خیر. نخ‌های شل و چاپ ناقص قابل‌تحمل نیستند.

۱۴. اتو کردن

اتو کردن کیف

اکنون سفارش تکمیل شده و از کنترل کیفی عبور کرده است، کیف‌ها برای بسته‌بندی اتو و تا می‌شوند. کیف‌ها در صورت لزوم آویزان و بخارپز می‌شوند یا مطابق با مشخصات سفارش تا می‌شوند.

۱۵. بسته‌بندی

با عبور کیسه‌ها از مرحله اتو و آماده‌سازی، مطابق با مشخصات سفارش بسته‌بندی می‌شوند. ما سفارش‌های خود را قبل از ورود به کارتن حمل‌ونقل مقوایی که اندازه‌های از پیش تعیین شده دارند، در بسته‌بندی محافظ کمپوست بسته‌بندی می‌کنیم.

بسته به‌اندازه کیف شما، بستگی به این دارد که چه تعداد در کیسه‌های محافظ قابل کمپوست قرار می‌گیرند.

لیست بسته‌بندی ارائه شده همراه با سفارش، تعداد واحدهای موجود در یک کارتن را مشخص می‌کند. کیسه محافظ سفارش شما را از مرطوب شدن در حین حمل‌ونقل یا برداشتن هرگونه بوی بد در طول مسیر محافظت می‌کند.

۱۶. حمل‌ونقل

آخرین مرحله حمل‌ونقل است. یکی از مهم‌ترین خدماتی که ما در تولیدی کیف ملی می‌توانیم برای مشتریانمان انجام دهیم، ارسال سریع کالا باتوجه‌ به درخواست مشتری است.

در کشور ما راه‌های زیادی برای ارسال کالا وجود دارد.

ارسال خریدهای شما توسط باربری، اتوبوس (ترمینال و ناوگان اتوبوس‌رانی)، تیپاکس، چاپار (شرکت کالا رسانان چاپار)، اسنپ، تپسی، الوپیک، تاکسی و یا پست (شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران) امکان‌پذیر است.

حتی باتوجه‌به اینکه برخی از مشتریان ما از کشورهای همسایه هستند، ارسال کالا به کشورهای دیگر قابل انجام است.

نتیجه گیری مقاله کیف سفارشی چگونه ساخته می‌شود

همانطور که در مقاله کیف سفارشی چگونه ساخته می‌شود دیدید؛ پروسه ساخت یک کیف سفارشی در ۱۶ مرحله از آغاز تا پایان انجام می‌شود.

انجام بدون نقص این مراحل کاری است که ما سال‌ها است برای شرکت‌های بزرگ و کوچک انجام می‌دهیم.

و الان هم آماده هستیم به شما کمک کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link