تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان: ۵ تاثیر

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان مسئله مهمی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. رنگ‌ها می‌توانند شدت علاقمندی دانش‌آموزان به تحصیل را چند برابر کند و وضعیت آن‌ها را ارتقا دهند.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات متفاوتی را در افراد ایجاد کنند. شادی، امید، اندوه و… از جمله این موارد هستند. اهمیت این امر در دانش‌آموزان به مراتب شدت پیدا می‌کند. وجود رنگ مطلوب در فضای آموزشی می‌تواند اوضاع را دگرگون کند.

اگر به هر دلیلی وظیفه دارید خرید عمده کیف یا کوله داشته باشید، بهتر است با دقت این نوشتار را مطالعه کنید و در هنگام خرید این موارد را نیز مدنظر بگیرید. با من همراه باشید تا نکات مهمی را با هم مرور کنیم.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

لیست تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

  1. تاثیر بر قوه تخیل و خلاقیت
  2. ایجاد انگیزه و تشدید انرژی
  3. مدیریت احساسات
  4. احساس امنیت و اطمینان
  5. بررسی چند رنگ

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان #۱: تاثیر بر قوه تخیل و خلاقیت

همه ما می‌دانیم که در هنگام رویارویی با رنگ‌ها درون ما حالات مختلفی ایجاد شده و وضعیت ما دگرگون می‌شود. در همین راستا و بر اساس مطالعات انجام شده روانشناسان دریافته‌اند که رنگ‌ها بر میزان خلاقیت و بالندگی تفکر دانش‌آموزان نیز اثرگذار هستند.

ارتباط بالندگی قوه تخیل و تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

در این بین یکی از ابزارهایی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و این تاثیر را به سمت و سوی مثبت سوق داد کیف‌ها هستند. کیف‌ها و کوله پشتی‌ها با رنگ و لعاب متفاوت در طول روز به طور مستمر در معرض چشم دانش‌آموزان قرار دارد.

در ارتباط این موارد همین بس که دانش‌آموزانی که در طول دوران مدرسه از قوه تخیل و قدرت تفکر بیشتری برخوردار بوده‌اند همیشه یک گام از همکلاسی‌های خود پیش بوده‌اند و به طبع روحیه شادتری داشته‌اند.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان #۲: ایجاد انگیزه و تشدید انرژی

حتما شما چیزهایی در مورد انتخاب رنگ اتاق خواب، رنگ چراغ خواب یا حتی چراغ مطالعه شنیده‌اید. خاستگاه بیشتر این اصول و عقاید طول موج و انرژی پرتوهایی است که رنگ‌ها از خود ساطع می‌کنند و به چشم ما می‌رسد.

ارتباط ایجاد انگیزه و تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

پس اگر کمی دقت کنیم حجم رنگ‌ها و به این ترتیب میزان پرتوهایی که ساطع می‌شوند برای ما اهمیت بیشتری دارد. بنابراین با این تفاسیر نمی‌توان از تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش‌آموزان غافل شد.

به عنوان یک واقعیت بسیاری از دانش‌آموزان ضریب هوشی عجیب و غریبی ندارند و معمولی هستند. در این بین استفاده از رنگ‌های انرژی‌زا نظیر قرمز، زرد و… می‌تواند انگیزه و انرژی در دانش‌آموز ایجاد کند، او را پویا کرده و سطح روحیه او را ارتقا دهد.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان #۳: مدیریت احساسات

به عقیده صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، معماری مدرسه از نور گرفته تا رنگ و مدل تجهیزات درون آن می‌تواند در کنار مابقی ابزار آموزشی قرار بگیرد و بر روند تربیت، آموزش و به طبع روحیه دانش‌آموزان به همان میزان اثرگذار باشد.

مدیریت احساسات با استفاده از تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

در این بین توجه به احساسات دانش‌آموزان را نباید از قلم انداخت. از آنجایی که کودکان و نوجوانان در مدرسه با اولین تجربه اجتماعی خود مواجه می‌شوند ممکن است دچار احساسات مختلفی نظیر شرم، ترس، دلتنگی، خشم، تنفر و… شوند.

انتخاب ترکیبی از رنگ‌ها (دقیقا همانند اتفاقی که در طراحی کیف‌های مدرسه شاهد آن هستیم) می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا احساسات خود را مدیریت کنند. احساس آرامش و تمرکز از دیگر پیامدهای این حقیقت است که می‌تواند بر روی روحیه دانش‌آموزان اثرگذار باشد.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان #۴: القاء حس امنیت و اطمینان

همه حواسی که در قسمت پیشین به آن اشاره کردیم، کم و بیش در بین دانش‌آموزان وجود دارد و با آن‌ها تا مقاطع بالاتر می‌ماند. در این میان تنها حسی که می‌تواند دانش‌آموز را از پیمودن ادامه مسیر باز دارد، عدم وجود حس امنیت و اطمینان است.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان و القاء حس امنیت و اطمینان

اگر مدیران و طراحان مدارس به این واقعیت اعتقاد داشته باشند که کیف یا کوله پشتی مدرسه هم جزئی از معماری مدرسه به حساب می‌آید، می‌توانند کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهند و بسیاری از مسائل و چالش‌ها را حل کنند.

به هر جهت آنچه که واضح و مبرهن است هیچ کس دلش نمی‌خواهد در جایی که احساس امنیت و اطمینان به او دست نمی‌دهد، رفت و آمد داشته باشد. معجزه تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش‌آموزان می‌تواند چنین مشکلاتی را حل نماید.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان #۵: بررسی چند رنگ

هیچ کسی نمی‌تواند منکر اثر رنگ‌ها در امر آموزش باشد. این جمله قاطعی است که از سوی بسیاری از اساتید بیان می‌شود. زمانی که ذهن آدمی متمرکز شده و به جمع‌آوری داده مشغول می‌شود، رنگ‌ها می‌توانند نقش ماندگاری در این پروسه داشته باشند.

تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

از این رو و در انتهای این نوشتار قصد دارم تاثیر چند رنگ بر روحیه دانش‌آموزان را با هم مرور کنیم. همه مواردی که در ادامه به آن اشاره شده است، چکیده‌ای از چندین مقاله علمی، مستند و مستدل است.

رنگ قرمز: بیانگر نیروی حیاتی است که فعالیت عصبی، میل و اشتیاق را در خود دارد. موجب ترشح آدرنالین شده و به جریان خون کمک می‌کند تا تنبلی و رخوت را از بین ببرد. رنگ قرمز در بین رنگ‌های گرم و خیلی برانگیزنده دسته‌بندی می‌شود.

رنگ زرد: اصطلاحا آن را رنگ بیدار کننده مغز می‌دانند. این رنگ محرک فکر است و دید مثبت و خوش‌بینی را در دانش‌آموز ایجاد می‌کند. این رنگ در دسته رنگ‌های خیلی گرم و برانگیزنده جا دارد.

رنگ آبی: آبی از جمله رنگ‌هایی است که فضا را به آرامش می‌کشاند. امنیت، راحتی، لطافت و نرمی از دیگر تاثیرات این رنگ بر روحیه دانش‌آموزان است. آبی در بین رنگ‌های سرد و آرامش‌بخش دسته‌بندی می‌شود.

رنگ نارنجی: این رنگ شوق و استعداد را بروز می‌دهد. نارنجی رنگ یادگیری، آزمایش، قضاوت، پذیرش یا رد مطلب هم هست. گفتنی است که احساسات متلاطم و هیجانی را تسکین می‌دهد. دسته‌بندی این رنگ نیز شبیه رنگ زرد است.

نکات پایانی در مورد تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان

اگر چه در بررسی موضوع تاثیر رنگ کیف مدرسه بر روحیه دانش آموزان هنوز نیازمند مطالعات بسیاری هستیم اما با همین اطلاعات می‌توان بسیاری از اصول را تبیین کرد و در تولید به کار گرفت.

برای اینکه یک تولیدی کیف بتواند چنین مسائلی را سرلوحه کار و فرآیند تولید خود قرار دهد باید سال‌ها تجربه کسب کرده باشد و از چالش‌های ابتدایی گذشته باشد.

خوشبختانه واحد تولیدی کیف مدرسه مجموعه کیف ملی با به کارگیری افراد مجرب این توانایی را دارد که به موضوعات مهمی از این دست ورود پیدا کند. پس اگر قصد خرید عمده از این مجموعه را دارید، کافی است با ما تماس حاصل کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link