چگونه یک سرپناه غیر انتفاعی بی خانمان‌ها راه اندازی کنیم

چگونه یک سرپناه غیر انتفاعی بی خانمان‌ها راه اندازی کنیم

نوشته شده توسط: تحریریه کیف‌ملی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار آسان نیست، اما آنچه از آن سخت‌تر است، ایجاد یک کسب‌وکار غیرانتفاعی است.

اگر همان کسب‌وکار را به ساخت سرپناه برای بی‌خانمان‌ها تبدیل کنید، ممکن است نظرات متفاوتی در مورد اینکه مردم چگونه به این کسب‌وکار نگاه می‌کنند، دریافت کنید.

اما چگونه یک سرپناه غیرانتفاعی بی‌خانمان‌ها راه‌اندازی کنیم؟

برخی از افراد به‌شدت از این نوع گروه‌ها حمایت می‌کنند و برخی دیگر نه؛ بنابراین، دانستن چگونگی راه‌اندازی یک سرپناه غیرانتفاعی برای بی‌خانمان‌ها نیازمند استراتژی‌هایی است که شما باید بدانید.

چگونه یک سرپناه غیرانتفاعی بی‌خانمان‌ها راه‌اندازی کنیم

۱- بدانید روی چه نوع سر پناهی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید

قبل از ایجاد یک سرپناه برای بی‌خانمان‌ها، باید کمی در مورد جنبه‌های مختلف آن تحقیق کنید. پناهگاه‌های بی‌خانمان بسیار متنوعی وجود دارد که برای گروه‌های خاصی خدمات ارائه می‌دهند.

پناهگاه‌هایی برای زنان، افرادی که با اعتیاد مبارزه می‌کنند، بازماندگان کودک‌آزاری، بیماران روانی، مجرمان سابق و حتی سالمندانی که جایی برای رفتن ندارند، وجود دارد.

دسته‌بندی‌های زیادی وجود دارد که دانستن اینکه می‌خواهید زمان و هزینه خود را کجا سرمایه‌گذاری کنید ضروری است.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

۲- در منطقه محلی و مناسب تحقیق کنید

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که عملکرد اقتصادی و جمعیت‌شناسی در منطقه را درک می‌کنید.

دانستن این موارد به محدودکردن افرادی که پناهگاه شما به آنها کمک می‌کند ضروری است. شما می‌توانید باتوجه‌به نیازمندترین افراد در آن منطقه و به طور خاص به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، کمک کنید.

از طرف دیگر در مورد جمعیت آن منطقه، اطلاعات کسب کنید، زیرا باید سلامت و رفاه آنها را در نظر بگیرید.

درنظرگرفتن سلامت و رفاه به این معنی است که افرادی که به پناهگاه شما می‌آیند نیاز به خدمات پزشکی دارند که این امر باعث می‌شود نیاز به بودجه کافی داشته باشید.

۳- در مورد تخصص خود تصمیم بگیرید

هنگام ایجاد سرپناه، جمعیت هدف شما مشخص می‌کند که پناهگاه شما برای چه افرادی ساخته می‌شود.

افرادی که به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارند ممکن است منطقه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید، زیاد باشند.

بنابراین، شما باید در مورد این مسئله به افراد نیازمند آموزش دهید. برنامه‌هایی ایجاد کنید و راه‌های دیگری برای حمایت و ارتقای این افراد بیابید تا به‌سلامتی آنها کمک کنید تا بتوانند با اعتیاد خود، مقابله کنند.

با گروه‌های توان‌بخشی برای کاهش و ریشه‌کن‌کردن مشکلات اعتیادی که در منطقه شما وجود دارد همکاری کنید.

۴- یک مکان پیدا کنید

قطعاً مکان، اصلی‌ترین گام در راه‌اندازی یک سرپناه غیرانتفاعی است. ازآنجایی‌که کسب‌وکار شما یک سازمان غیرانتفاعی خواهد بود، تمرکز بر روی میزان پولی که به دست می‌آید نیست، بلکه بر روی تعداد افرادی که به آن کمک می‌کند، متمرکز خواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ضروری است که مکان در یک منطقه پرجمعیت باشد که دسترسی به آن آسان باشد و ساختمان مطابق با استانداردهای خاصی باشد.

ممکن است یک بازرس پیش از خرید ملک مراجعه کرده و بررسی‌های ایمنی را انجام دهد. مورد بعدی که باید نگران آن باشید خود مسکن است.

شما باید همه موارد برای ساخت سرپناه را محاسبه و اندازه‌گیری کنید تا ظرفیت کل سرپناه را بدانید، بنابراین می‌توانید آن را با مبلمان و امکانات لازم برای اسکان مناسب افراد نیازمند تجهیز کنید.

۵- سازماندهی موارد قانونی برای تأمین مالی

علاوه بر مراحل ذکر شده در بالا، باید اطمینان حاصل کنید که این کار شما یک عملیات قانونی است. درخواست مجوز برای فعالیت باید از مراجع قانونی گرفته شود.

هنگامی که دولت مجوز کسب و کار را به شما میدهد، می توانید با بانک ها برای داشتن یک حساب پس انداز و جاری تجاری و حتی یک خط اعتباری اقدام کنید.

مطمئن شوید که کسب‌وکار خود را بیمه می‌کنید؛ زیرا هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و ممکن است به حمایت قانونی نیاز داشته باشید.

پس حتماً به یاد داشته باشید که نام پناهگاه بی‌خانمان خود را ثبت کنید.

۶- مدل کسب‌وکار داشته باشید

راه اندازی یک پناهگاه بی خانمان، فرد کاری را می طلبد، بنابراین باید قبل از اینکه درها را برای پذیرش افراد باز کنید، سرپناه را کامل آماده داشته باشید.

این بدان معنی است که شما به یک بیانیه تجاری نیاز دارید که تمام امور مالی، اسناد، قوانین، بیانیه مأموریت و چگونگی سودمندی آن برای جامعه محلی را مشخص کند.

قبل از شروع هر کسب‌وکاری مطمئن شوید که همه این موارد تکمیل شده و به‌خوبی سازماندهی شده‌اند.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

۷- نهادهای دولتی را جستجو کنید

برای حمایت کامل نباید فقط به یک نهاد دولتی وابسته باشید؛ زیرا برخی سازمان‌ها ممکن است به شما برای ایجاد سرپناه درصد کمی کمک کنند، حتی برخی سازمان‌ها از طریق کمک‌های مالی و جوایز به شما کمک مالی می‌کنند.

تاحدامکان به تعداد زیادی از این سازمان‌ها درخواست دهید تا هزینه‌های شما را پایین بیاورند. به یاد داشته باشید که از گرفتن وام تجاری خودداری کنید.

صدها کمک مالی و ده‌ها سازمان دولتی برای انتخاب وجود دارد. از اعمال همه آنها برای افزایش شانس موفقیت خود نترسید.

۸- پیش‌نویس یک پیشنهاد کمک مالی

شما باید برای هر سازمانی یک نامه پوششی و یک نامه تشکر رسمی بنویسید، این امر به شما کمک میکند که پیشنهاد خود و تأثیری که می خواهید در جامعه ای که در آن خدمت می کنید بگذارید را به آن سازمان نشان دهد.

این کار ممکن است شانس شما را برای تأمین مالی افزایش دهد. به یاد داشته باشید مهم‌تر از همه، از آنها به‌خاطر وقت و توجهشان، صرف‌نظر از تصمیمشان، با مهربانی تشکر کنید.

۹- بودجه خود را برای تأمین مالی تعیین کنید

در نهایت، هنگامی که همه چیز حل شد و باور کردید که همه چیزهایی را که نیاز دارید را بدست آوردید، وقت آن است که اعداد و ارقام را برای این پروژه خود بدست بیاورید.

اطمینان حاصل کنید که به طور کامل ظرفیت تأسیس، خدمات آب و برق، مالیات سالانه و هر صورت‌حساب دیگری را که ممکن است انتظار داشته باشید، همراه با کل هزینه ملک، حساب کنید.

حتی ممکن است لوازم ضروری مانند دستمال توالت، کیت بهداشتی برای افراد بی خانمان و جعبه کمک های اولیه را نیز بگنجانید.

یا حتی می‌توانید برای افراد نیازمند، کیف نیز اهدا کنید. در این مجموعه‌ی تولیدی کیف، این امکان برای شما فراهم شده است.

هنگامی که تمام هزینه‌های مالی را به دست آوردید، می‌دانید که هزینه کل پناهگاه شما چقدر خواهد بود و ممکن است چقدر بدهی داشته باشید.

بنابراین می توانید بودجه بندی را بر اساس مقداری که باید خرج کنید شروع کنید.

تماس سریع جهت مشاوره رایگان

اگر احتیاج به مشاوره دارید، می‌خواهید از قیمت‌ها مطلع شوید و یا سفارش تولید محصول بدهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

مخارج خود را تأمین کنید

این یک راهنمای قطعی در مورد چگونگی راه‌اندازی یک سرپناه غیرانتفاعی برای بی‌خانمان‌ها و آنچه برای تحقق آن نیاز دارید است.

مراحل زیادی برای شروع یک سرمایه‌گذاری تجاری غیرانتفاعی مانند این وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وکیل و مشاور مالی خود را دنبال می‌کنید. شاید آسان نباشد، اما ارزشش را خواهد داشت.

تولیدی کیف ملی، با داشتن خط تولیدی کوله پشتی اقدام به طراحی و تولید کوله پشتی برای افراد مختلف کرده است. در بخش زیر کارشناسان ما در این امر شما را یاری می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

از کارشناسان ما رایگان مشاوره بگیرید
توجه: مشاوره فقط برای سفارش‌ « بیش از ۱۰۰ عدد » از محصولات ما و « بیش از ۳۰۰ عدد » برای محصولات سفارشی شما انجام می‌شود
شماره تماس سریع ما: ۰۹۱۲۴۱۵۲۴۰۷
با شماره بالا در «واتسپ» «تلگرام» و «روبیکا» هم حضور داریم.
شماره‌تان را وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.
با من تماس بگیرید
close-link